Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAndrade, Sally J.; Stigall, Sam; Kappus, Sheryl S.; Ruddock, Maryann; Oburn, Martha
TitelA Model Retention Program for Science and Engineering Students: Contributions of the Institutional Research Office.
Quelle(2002), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Students; Educational Attainment; Engineering; Evaluation Methods; Higher Education; Majors (Students); Minority Groups; Program Evaluation; School Holding Power; Sciences
AbstractThis paper asserts that the continuing decline in admissions to science and engineering graduate programs may lead to a shortage of skilled professionals that undermines the U.S. economy and to a shortage in higher education faculty. The Louis Stokes Alliance for Minority Participation (LSAMP) provides academic activities and retention services to increase under-represented minority students success in attaining baccalaureate and graduate degrees in science, engineering, and mathematics. The University of Texas System LSAMP evaluation model was designed with input from the institutional research offices of its partner institutions. A description of the evaluation process and the most successful aspects of the academic program and assessment data are presented. Implications for future higher education partnerships are also outlined. (Contains 23 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: